LO QUE NOS DICE LA HISTORIA DE LA ENSEÑANZA DE LA BIOLOGÍA EN COLOMBIA —UNA APROXIMACIÓN—

Autores/as

  • Autores Varios

DOI:

https://doi.org/10.17227/ted.num4-5686

Palabras clave:

Biología, enseñanza, historia, institucionalización, normatización, profesionalización, saberes circunscritos, saberes mezclados.

Resumen

We have few information about the history of teaching Biology in Colombia. From the
historic and social analysis, it is possible to recognize the influence of the elements of
power and knowledge that come from normative institutions about practice in the
teaching of Biology in Colombia. The article describes four historical moments and what
we have called mixed knowledge, circumscribed knowledge, biological science and
professionalization.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

1998-07-01

Cómo citar

Varios, A. (1998). LO QUE NOS DICE LA HISTORIA DE LA ENSEÑANZA DE LA BIOLOGÍA EN COLOMBIA —UNA APROXIMACIÓN—. Tecné, Episteme Y Didaxis: TED, (4). https://doi.org/10.17227/ted.num4-5686

Número

Sección

Artículo de investigación en

Métricas PlumX

Artículos más leídos del mismo autor/a

<< < 1 2 3