EL APRENDIZAJE DE ALGUNOS CONCEPTOS FUNDAMENTALES EN EL CAMPO DE LA BOTÁNICA. UNA EXPERIENCIA INVESTIGACIÓN AULA

Autores/as

  • Eblis Álvarez Salgado
  • Humberto Arias Guevara

DOI:

https://doi.org/10.17227/ted.num4-5693

Palabras clave:

PALABRA CLAVES Aprendizaje - botánica - investigación -aula - constructivismo - estrategias.

Resumen

Colombia is a “mega diversity” country about his flora, for that reason we consider
fundamental to perform works related with the learning in botany.
This matter is very important, because the works in history botany has been realized by
professionals without pedagogic formation and in some cases without formation in plant
subject.
There are not many works in pedagogic and didactic about the conceptual learning in
botany, we emphasize the need of design, apply and value methodologies strategies
that allows to approach basic concepts in that subject, this is the main matter in this
investigation line according the constructivism tendency

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

1998-07-01

Cómo citar

Álvarez Salgado, E., & Arias Guevara, H. (1998). EL APRENDIZAJE DE ALGUNOS CONCEPTOS FUNDAMENTALES EN EL CAMPO DE LA BOTÁNICA. UNA EXPERIENCIA INVESTIGACIÓN AULA. Tecné, Episteme Y Didaxis: TED, (4). https://doi.org/10.17227/ted.num4-5693

Número

Sección

Artículo de investigación en

Métricas PlumX