¿QUÉ HAY DETRÁS DE LAS DIFICULTADES QUE PRESENTA LA COMPRENSIÓN DEL CONCEPTO DE NÚMERO REAL?

Autores/as

  • Gloria García O
  • Celly Serrano
  • Hernán Díaz

DOI:

https://doi.org/10.17227/ted.num5-5676

Resumen

This article is based upon the concept of epistemological obstacle, error and difficulty An
epistemological curriculum and cognitive analysis is carried out, with first semester
students, to try to determine the motives for the difficulties in the comprehension of the
concept of real number. Using the result of the analysis, suggestions for teaching the
concept of real number are made.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

1999-05-11

Cómo citar

García O, G., Serrano, C., & Díaz, H. (1999). ¿QUÉ HAY DETRÁS DE LAS DIFICULTADES QUE PRESENTA LA COMPRENSIÓN DEL CONCEPTO DE NÚMERO REAL?. Tecné, Episteme Y Didaxis: TED, (5). https://doi.org/10.17227/ted.num5-5676

Número

Sección

Artículo de investigación en

Métricas PlumX