UNA APROXIMACIÓN EPISTEMOLOGICA, DIDÁCTICA Y COGNITIVA A NOCIONES BÁSICAS Y CONCEPTOS DEL CÁLCULO

Autores/as

  • Gloria García O
  • Celly Serrano
  • Hernán Díaz

DOI:

https://doi.org/10.17227/ted.num5-5680

Resumen

This article presents the une of investigation “An epistemological didactic and cognitive
approximation to the basic motions of Calculus”, of the Master’s program in Mathematics
Education. A revision of the tendencies and problems, with respect to the teaching of
Calculus and about the cognitive aspects of investigations already completed is presented.
A synthesis of the concepts and theories that support the framework of this line of
investigation is given.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

1999-05-11

Cómo citar

García O, G., Serrano, C., & Díaz, H. (1999). UNA APROXIMACIÓN EPISTEMOLOGICA, DIDÁCTICA Y COGNITIVA A NOCIONES BÁSICAS Y CONCEPTOS DEL CÁLCULO. Tecné, Episteme Y Didaxis: TED, (5). https://doi.org/10.17227/ted.num5-5680

Número

Sección

Artículo de investigación en

Métricas PlumX