RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS Y ENSEÑANZA DE LAS CIENCIAS NATURALES
DOI:
https://doi.org/10.17227/ted.num3-5701Resumen
It has been wrongly cons,dered for a long time that resolving problems is a
fundamental science activity. This activity is a characteristic when considering others
human activities. Nevertheless, such activity constitutes an intrinsical element of
human common life in ah spheres of his or her daily life and both individual and social
life, it has gone into of the scientific field to be applied to anothers. This has been
thought to be an expression of creative thinking.
Due to it, since education in science different alternatives and approaches have been
proposed. focusing in solving of problems like a process that con tributes to the
appropriation of a scientific culture, that it is put at service of human being and it
contributes well-being and of course, to elevate his or her qualty of life and of the
groups it involves.
Given the importance of the theme for education, in this paper it’s shown the Line of
lnvestígation about solving problems in the frame of Doctorate in Education with
emphasis in Education in Natural Science. Consequently, it presents succinctly the
fundamental developings in the field, in order to point out the lineaments of this line of
investigation.
Descargas
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2017 TED: Tecné, Episteme y Didaxis
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial 4.0.
Todo el trabajo debe ser original e inédito. La presentación de un artículo para publicación implica que el autor ha dado su consentimiento para que el artículo se reproduzca en cualquier momento y en cualquier forma que la revista Tecné, Episteme y Didaxis: TED considere apropiada. Los artículos son responsabilidad exclusiva de los autores y no necesariamente representan la opinión de la revista, ni de su editor. La recepción de un artículo no implicará ningún compromiso de la revista Tecné, Episteme y Didaxis: TED para su publicación. Sin embargo, de ser aceptado los autores cederán sus derechos patrimoniales a la Universidad Pedagógica Nacional para los fines pertinentes de reproducción, edición, distribución, exhibición y comunicación en Colombia y fuera de este país por medios impresos, electrónicos, CD ROM, Internet o cualquier otro medio conocido o por conocer. Los asuntos legales que puedan surgir luego de la publicación de los materiales en la revista son responsabilidad total de los autores. Cualquier artículo de esta revista se puede usar y citar siempre que se haga referencia a él correctamente.