APROXIMACIÓN A LAS CREENCIAS QUE ORIENTAN LA PRÁCTICA DEL PROFESOR DE BIOLOGÍA

Autores/as

  • Autores Varios

DOI:

https://doi.org/10.17227/ted.num4-5696

Palabras clave:

Actitudes, aprendizaje, biología, creencias, didáctica de la biología, evaluación, metodología, pensamiento del profesor, valores.

Resumen

The teachers identity and functions is not so questioned lo spite of the role that is
accomplished in any educational action. This research is about the Biology teacher’s
beliefs in aspects that affect his/her practice. These aspects are pedagogic, didactic,
conceptions about biologic knowledge, and teachers learning. There is an evidence that
shows lo the teachers a tendency to assume an imitation modelling role as a
consecuence, it is intuitive and non critic.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

1998-07-01

Cómo citar

Varios, A. (1998). APROXIMACIÓN A LAS CREENCIAS QUE ORIENTAN LA PRÁCTICA DEL PROFESOR DE BIOLOGÍA. Tecné, Episteme Y Didaxis: TED, (4). https://doi.org/10.17227/ted.num4-5696

Número

Sección

Artículo de investigación en

Métricas PlumX